عضویت در خبرنامه

آگاهی از مشکلات حمل و نقل در صنایع

مشکلات حمل و نقل در صنایع

مقاله به بررسی مشکلاتی از قبیل عدم هماهنگی بین بخش‌ها، نقص در زیرساخت‌ها و تأثیرات محیطی می‌پردازد که می‌توانند منجر به تأخیر در تحویل، افزایش هزینه‌ها و کاهش رضایت مشتریان شوند. همچنین راهکارهایی برای بهبود وضعیت حمل و نقل در صنایع ارائه می‌دهد، از جمله بهبود زیرساخت‌ها، استفاده از فناوری‌های نوین و بهینه‌سازی فرآیندهای لجستیکی.

مشکلات حمل و نقل در صنایع چیست؟ آیا به روش مناسب مدیریت فرآیند حمل و نقل برای کسب و کار خود فکر کرده‌‏اید؟ امروزه به دلیل افزایش جمعیت، جاده‏‌ها همواره پرتردد است و این موضوع باعث تاخیر در حمل بار، کاهش بهره ‏وری و آلودگی هوا شده است، برای حمل و نقل بهتر نیاز به زیرساخت‌‏های مناسب در جاده‏‌ها، راه‏ آهن، حمل و نقل جاده‏ای، بنادر و فرودگاه‏‌ها داریم.

بهبود حمل و نقل می‏‌تواند به صنایع مختلف و پیشرفت آن‏‌ها کمک زیادی کند؛ بهبود حمل و نقل در افزایش سرعت و کاهش ضرر و زیان ناشی از آسیب حمل بار دخیل است و اهمیت  زیادی دارد، در مقاله پیش رو قصد داریم به چالش‏‌های انواع روش ‏های حمل و نقل و مزایا و معایب آن بپردازیم و در پایان شما می‌‏توانید بهترین روش حمل و نقل را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

خواندن مقاله مشکلات حمل و نقل در صنایع را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مدیران مالی
مدیران حمل و نقل
سرپرست دریایی و سرپرست راه آهن
مدیران عملیات پرواز

مشکلات حمل و نقل در صنایع ایران چیست؟

در ایران، به دلیل زیرساخت‏‌های ضعیف و عدم مدیریت یکپارچه با مشکلات زیادی در حوزه حمل و نقل مواجهیم، بیشترین ترانزیت بار در حمل و نقل جاده‏‌ای وجود دارد که به دلیل بالا بودن تردد کامیون و خودروهای شخصی و کاهش سالانه تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی باعث افزایش سوانح جاده‏ای بوده و تعداد کشته‌‏ها در این سوانح بالاست.

مقالات مرتبط
تاثیر تحریم ها در صنعت پتروشیمی ایران

استفاده شرکت IBM از نور به جای برق در محاسبات فوق سریع!

مشکلات در حمل بار

حمل بار یکی از جنبه‏ های مهم در حمل و نقل می‏‌باشد که با چالش ‏های خاص خود از جمله بهینه‏ سازی استفاده از فضای بارگیری وسایل نقلیه مواجه است؛ باید از فضای بارگیری وسایل نقلیه به طور کامل استفاده شود، استفاده بهینه از فضای بارگیری کاهش هزینه، بهره‏ وری بیشتر و کاهش تعداد وسیله نقلیه را به دنبال دارد.

یکی از چالش‌‏های مهم دیگر در حمل بار تامین امنیت و سلامت بار است، گاهی بار ارزش بالایی دارد و یا قابل نفوذ و خطرناک است؛ به همین خاطر ایمنی و سلامت بار در طول مسیر حمل و نقل اهمیت دارد.

امنیت بار شامل محافظت در برابر سرقت و خرابی، حصول اطمینان از سلامت بار هنگام تحویل به مقصد می‌‏باشد، این چالش‏ ها با رعایت استانداردهای امنیتی و استفاده از فناوری‏‌های مدرن مربوط به ردیابی و نظارت بار و آموزش کارکنان در این زمینه قابل حل است.

مشکلات حمل و نقل در صنایع و حکمرانی نامتوازن

حکمرانی نامتوازن در صنعت حمل و نقل چه مشکلاتی بوجود می‌آورد

حکمرانی نامتوازن در بخش حمل و نقل کشور

در مقاله 10 صنعت مشابه ایران و آمریکا به صنعت‌هایی مانند حمل و نقل و موارد دیگر اشاره نمودیم و تا حدودی با این صنعت آشنا هستیم و اکنون در ادامه مطالب قصد داریم در خصوص حکمرانی نامتوازن و چالش‌های حمل و نقل بحث کنیم.

حکمرانی نامتوازن در حمل و نقل کشور یک چالش عمده و دارای تاثیر منفی در صنعت حمل و نقل می‏‌باشد، عدم توازن بین حمل و نقل جاده‌‏ای و ریلی در کشور به معنای استفاده بیشتر از حمل و نقل جاده‌‏ای باعث بروز مشکلاتی از جمله آلودگی هوا، ترافیک‌‏ها، زمان سفر بیشتر و افزایش هزینه می‏‌باشد.

برای حل این مشکل نیازمند به استفاده بیشتر از حمل و نقل ریلی و بهبود زیرساخت‌‏های آن هستیم، حمل و نقل ریلی شیو‏ه‌‏ای پایدارتر و دارای بهره ‏وری بالاتر در نگهداری و تعمیرات می‌‏باشد که به دور از چالش‌‏های ویژه حمل و نقل جاده‏‌ای است.

نبود وجود مرجع هماهنگ کننده‏ ترانزیت در ایران

یکی از چالش‌‏های مهم در حوزه حمل و نقل و باربری ایران، نبود یک مرجع هماهنگ ‏کننده و مدیریت قوی در حوزه ترانزیت می‏‌باشد، ترانزیت کالا یا عبور کالا و بار از یک کشور به مقصدی دیگر از طریق گذرگاه‏‌ها و مسیرهای ترانزیت اگر به صورت هماهنگ و کارآمد باشد، می‌‏تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش داشته باشد.

یکی از مشکلات اصلی به ویژه در بنادر عدم توزیع مناسب بار می‌‏باشد که باعث می‏‌شود بعضی رانندگان بیکار بمانند و برخی رانندگان یا شرکت‏‌های حمل و نقل و رانندگان دیگر کار بیشتری داشته باشند.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل

فرسودگی ناوگان حمل و نقل از جمله اتومبیل‏ ها، قطارها، کشتی‏‌ها، هواپیماها که برای انجام فعالیت حمل و نقل استفاده می‏‌شوند، یکی از مشکلات مهم بخش حمل و نقل بوده که تأثیر منفی جدی بر عملکرد صنعت حمل و نقل دارد.

یکی از عوامل مهم فرسودگی آن استفاده بیش از حد از وسایل نقلیه و عدم توانایی به روزرسانی و تجدیدسازی آن می‏‌باشد، این وسایل نقلیه با خرابی‏‌های زیاد و نقص‌‏های عملکردی باعث تاخیر در زمان حمل و نقل، افزایش هزینه‏‌ها، خطرات ایمنی و آسیب مالی می‏‌باشد.

برای مقابله با این چالش باید برنامه‌‏ای برای تجدید سازی و جایگزینی ناوگان در سیاست‌‏های جدید گنجانده شود، افزایش سرمایه ‏گذاری و ارائه تسهیلات مالی مناسب به شرکت‏‌ها و افراد شاغل در زمینه حمل و نقل می‏‌تواند در نوسازی ناوگان حمل و نقل نقش داشته باشد.

نوسازی ناوگان حمل و نقل برای حفظ محیط زیست، افزایش کیفیت خدمات حمل و نقل ضروری می‌‏باشد، برای مثال با استفاده از وسایل نقلیه با سوخت‏‌های تمیز مانند وسایل نقلیه الکتریکی، هیدروژنی می‏‌توان به کارآیی بهتر زیست محیطی و کاهش فرسودگی در ناوگان حمل و نقل دست پیدا کرد.

به دلیل کافی نبودن سرمایه‏ گذاری در صنعت حمل و نقل جاده‏‌ای و سنگین بودن اقساط تسهیلات بانکی نوسازی ناوگان جاده‌‏ای با شکست مواجه است.

انواع روش های حمل و نقل

به دلیل بیشترین تعاملات تجاری ایران با کشورهای دیگر، در تصویر زیر روش‌‏های حمل و نقل و مشکلات حمل و نقل در صنایع را نام برده‌ایم.

انواع مشکلات حمل و نقل در صنایع

حمل و نقل به صورت جاده‌ای هوایی و یا حتی دریایی و ریلی انجام می‌شود

مزایا و معایب حمل و نقل هوایی

یکی از روش‌های حمل و نقل در نرم افزار بازرگانی، حمل و نقل هوایی می‌باشد که به طور طبیعی دارای مزایا و  معایبی می‌باشد:

    • در حمل و نقل هوایی می‏‌توان محصولات را با بیشترین سرعت ممکن به مقصد رساند.
    • حمل و نقل هوایی برای محصولات خوراکی و دارویی که فاسد شدنی هستند مناسب است.

از معایب حمل و نقل هوایی نیز می‌‏توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ردیف معایب و مشکلات حمل و نقل در صنایع به صورت هوایی
1 حمل و نقل هوایی نسبت به سایر شیوه‌‏های حمل و نقل هزینه بالاتری دارد.
2 پروازها ممکن است گاهی با تاخیر انجام شوند.
3 حمل و نقل در مسیر فرودگاه تا مقصد باید به شیوه دیگری طی شود.
4 در فرودگاه ‏ها مالیاتی دریافت می‏‌شود که باید روی مبلغ حمل و نقل و

نهایتا روی بهای تمام شده کالای فروش رفته لحاظ شود.

5 هزینه سوخت و ارز به هزینه حمل و نقل اضافه می‏‌شود.

مشکلات حمل و نقل هوایی

در ایران سن ناوگان هوایی بالاست که این موضوع هزینه‌‏های تعمیر و نگهداری ثبت سفارش کالا و هزینه سوخت را بالا برده و تربیت خلبانان با تکنولوژی روز با این شرایط ناممکن است، سن ناوگان به مرور زمان خطرات سوانح هوایی را نیز بیشتر می‏‌کند.

مزایا و معایب حمل و نقل دریایی

برای حمل و نقل به مقاصد دور، حمل و نقل دریایی بسیار مناسب است؛ اما این نوع حمل و نقل نیز با مزایا و معایب به خصوصی همراه است که از مزایای آن می‏‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • امکان حمل و نقل انواع کالاهای سنگین با کشتی وجود دارد، موارد زیادی از جمله اتومبیل یا ماشین آلات سنگین که امکان حمل و نقل آن‏‌ها با هواپیما وجود ندارد از طریق کشتی جا به جا می‏‌شوند.
    • ارسال بار با کشتی با ایمنی بالا همراه است.
    • از معایب حمل و نقل دریایی می‌‏توان به زمان نسبتا طولانی نسبت به حمل و نقل هوایی اشاره کرد و همچنین در این نوع حمل و نقل، ردیابی کالاها دشوار بوده و مالیات بندر بر روی هزینه حمل و نقل اعمال می‏‌شود. نرخ پایه حمل و نقل نیز وابسته به هزینه سوخت و ارز می‌‏باشد.

مشکلات حمل و نقل کالا با کشتی چیست؟

از مشکلات حمل و نقل دریایی در ایران می‏‌توان به قدیمی بودن ناوگان دریایی اشاره کرد که با وجود آن نمی‏‌توان از بسیاری از موقعیت ‏های حمل و نقل بین ‏الملل استفاده کرد، برای مثال روسیه در دوره جنگ با اوکراین تمایل داشت تا کالاهای خود را از طریق دریای خزر صادر کند، اما به دلیل نبود زیرساخت‌‏های مناسب اشتیاق خود به این کار را از دست داد و کالاهای خود را از طریق دریای سیاه و شمال صادر کرد.

همچنین تجهیزات مناسبی برای بهره‏ برداری از فرصت‏‌های حمل و نقل دریایی و رقابت با کشورهای اطراف وجود ندارد و نبود هماهنگی لازم بین ارگان‏‌های مختلف به این صنعت آسیب زده است.

مزایا و معایب حمل و نقل جاده ای

یکی از بهترین روش‌‏ها برای مسافت‏‌های نزدیک حمل و نقل جاده‏‌ای می‌‏باشد که خریدار یا فروشنده را اذیت نمی‏‌کند، مزایای حمل و  نقل جاده ای را در تصویر زیر شرح داده‌ایم.

مشکلات حمل و نقل در صنایع به صورت جاده ای

حمل و نقل جاده ای برای موسسات هزینه‌ی کم‌تری را متحمل می‌شود

معایب حمل و نقل جاده‌‏ای شامل 6 مورد زیر می‌شود:

    1. مسافت‏‌ها طولانی و با زمان زیادی همراه است.
    2. به خاطر خرابی ناوگان یا ترافیک امکان تاخیر در رسیدن کالا به مقصد وجود دارد.
    3. خطر آسیب دیدن کالا وجود دارد.
    4. عوارض در برخی کشورها زیاد می‌‏باشد.
    5. مقررات مختلفی در جاده و ترافیک بعضی کشورها وجود دارد که محدود کننده است.

مشکلات حمل و نقل جاده ای

یکی از مهم‌ترین مشکلات حمل و نقل جاده‌‏ای در ایران توزیع نامناسب در مراکز اصلی توزیع بار (مخصوصا در بنادر) بین شرکت‌‏های حمل و نقل و رانندگان کامیون می‌‏باشد، گفته شده گاهی شرکت‏‌های حمل و نقل کالا پورسانت‏‌هایی معادل 70- 60 درصد مهم این شرکت‌‏ها از کمیسیون بین ‏المللی حمل و نقل بار به نمایندگان صاحبان کالا پرداخت می‏‌کنند.

حوزه حمل و نقل جاده‏‌ای مشکلات متعددی در زمینه زیرساخت‌‏ها از جمله کمبود کریدورهای آزادراهی دارد که مشکلی برای توسعه حمل و نقل ترانزیتی می‏‌باشد، طبق قانون آزادراه‌‏ها می‏‌توانند با استفاده از منابع مالی مختلف مثل سرمایه‏ گذاری بخش داخلی و فاینانس خارجی و اخذ عوارض احداث شوند؛ اما بالا بودن عوارض در پایان ساخت و ساز و بهره‏ برداری از پروژه باعث نارضایتی عمومی می‏‌باشد.

مزایا و معایب حمل و نقل ریلی

یکی از روش‌‏های کم هزینه برای جابه ‏جایی کالا جابه ‏جایی ریلی می‌‏باشد و مزایای زیادی از جمله قیمت مقرون به صرفه و امنیت و ایمنی بار را داراست اما از معایب آن می‌‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • زیرساخت‌‏های مناسب برای حمل و نقل به همه مقاصد در کشور وجود ندارد.
    • مسیرها و زمان‏‌ها قابل انعطاف نیست.
    • این روش می‌‏تواند گاهی گران‏‌تر از حمل و نقل جاده‌‏ای باشد.
    • خرابی مکانیکی یا عدم توسعه صنعتی سیستم ریلی می‌‏تواند مشکلات مهمی در زمینه حمل و نقل ریلی باشد.

مشکلات حمل و نقل ریلی

از مشکلات حمل و نقل در صنایع می‌‏توان به مشکلات حمل و نقل ریلی برای بخش معدن اشاره کرد، در حال حاضر بیشترین سهم استفاده از حمل و نقل ریلی مربوط به بخش معدن می‌‏باشد، اما به دلیل کم بودن خطوط ریلی در کشور و فرسودگی مسیرها پاسخگوی نیازها نیست و در بخش باربری و مسافربری با مشکلات زیادی رو به رو است.

اگر چه بخش خصوصی با سرمایه‏ گذاری به این بخش ورود کرده و از نظر قانونی منعی وجود ندارد؛ اما خطوط اصلی مربوط به حاکمیت بوده و فراهم آوردن زیرساخت‏‌های آن برعهده حاکمیت می‌‏باشد، در شرق کشور نیز بین راه‏ آهن جمهوری اسلامی و شرکت‌‏های معدنی تفاهم نامه‌‏ای بسته شد که تاکنون اجرایی نشده است.

مشکلات حمل و نقل عمومی

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، قطار، کشتی یا هواپیما همواره مزایا و معایبی دارد، اگرچه بنابر توصیه‌‏های همیشگی گروهی از مردم حمل و نقل عمومی را برای کاهش میزان سوخت، کاهش آلودگی هوا انتخاب می‏‌کنند اما این روش با معایبی زیر نیز همراه است که شامل موارد زیر می‌باشد:

    • بعضی مواقع شاهد تاخیر در حرکت وسایل نقلیه عمومی هستیم و یا گاها سفر به دلیل نقص فنی یا غیر فنی کنسل شده و بلیط مسترد می‏‌شود.
    • از دیگر معایب وسایل حمل و نقل عمومی عدم رعایت مسائل بهداشتی می‏‌باشد، این موضوع در دوران کرونا بسیار اهمیت داشت.
    • امکان سرقت در اتوبوس و واگن‏‌های قطار وجود دارد.
    • بسیاری از افراد برای مسافرت‏‌ها ماشین شخصی را ترجیح می‌‏دهند، چون علاقه‌‏ای به مسافرت با غریبه‏ ها و توقف‏‌های مکرر ندارند؛ البته می‏‌توان از کوپه ‏های چهار نفره در قطار استفاده کرد یا کوپه‌‏ای دربست برای مسافرت با دوستان یا خانواده کرایه کرد.

مشکلات زیست محیطی ناشی از حمل و نقل

آلودگی هوا، آلودگی صدای حاصل از تردد جاده‌‏ای، آلودگی نفتی حاصل از حمل و نقل دریایی، کاهش منابع سوخت از مشکلات حمل و نقل می‏‌باشد که بر محیط زیست تاثیرگذار است.

زیرساخت‏‌ها و عملیات مربوط به ناوگان و دور انداخت مواد مستعمل، مشکلاتی برای محیط زیست محسوب می‏‌شود، استفاده از وسایل نقلیه‌‏ای که از سوخت‌‏های غیر فسیلی و انرژی‏‌های تمیز استفاده می‏‌کنند می‏‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش مشکلات زیست محیطی ناشی از حمل و نقل باشد.

تا این بخش از مقاله با مشکلات حمل و نقل در صنایع و انواع موانع حقوقی صادرات و راهکارهای توسعه آشنا شدیم و دانستیم که برای یک حمل و نقل با چه مشکلات و چالش‌هایی رو به رو هستیم، در ادامه به مشکلات حمل و نقل شهری خواهیم پرداخت.

مهمترین مشکلات حمل و نقل شهری

یکی از مهم‌ترین مشکلات حمل و نقل شهری ایجاد آلودگی هواست، البته فضای شهرها ظرفیت لازم برای پاکسازی و تصفیه هوا را داراست؛ چون هوای گرم حاوی آلاینده‏‌ها به دلیل سبکی بالا رفته و هوای خنک و تمیز جای آن را می‌‏گیرد.

اما در بعضی شهرها که با کوهستان احاطه شده‌‏اند یا در فصولی مانند زمستان ممکن است، هوای گرم حاوی آلاینده‌‏ها، حرارت خود را از دست داده و تبدیل به یک هوای سنگین و سرد شود و جریان هوای گرم و سرد نتواند به پاکسازی هوا کمک کند.

در چنین شرایطی وارونگی رخ می‌‏دهد که بسیار خطرناک است، راهکار مقابله با این مشکلات گاز سوز کردن وسایل نقلیه، اهمیت دادن به فضای سبز، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی که گازسوز بوده و مستعمل نباشند می‏‌باشد.

مشکلات حمل و نقل تهران

در شهر تهران که یک شهر پرجمعیت می‌‏باشد، استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی می‏‌تواند مشکلات زیادی از جمله آلودگی وحشتناک هوا یا ترافیک‏ های سنگین را بهبود ببخشد؛ اما متاسفانه وسایل نقلیه عمومی کافی نیز وجود ندارد، رییس شورای شهر تهران مطرح کرد، حمل و نقل عمومی اولین مشکل شهر تهران است و ترافیک و آلودگی هوا از این مسئله ناشی می‏‌شود.

مشکلات حمل و نقل در صنایع و شهر تهران

کامیون‌های حمل و نقل تهران باید در مسیر برگشت بار نداشته باشند

برای بهبود مشکلات حمل و نقل تهران باید به موارد زیر توجه داشت:

    • هر کدام از کاربری‌‏های مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی ترددهای خاصی را ایجاد می‌‏کند، پس باید در مباحث شهرسازی و برای دادن مجوز اداری، تجاری نظر یک مهندس ترافیک را در نظر گرفت و به ظرفیت معابر و تامین فضای پارکینگ توجه کرد تا بیش از این سبب ترافیک نباشند.
    • اصلاح نقاط تصادف‏‌خیز (بزرگراه‌‏ها، خیابان‏‌ها، تقاطع) و طراحی مناسب آن‏‌ها با در نظر گرفتن تردد در سال‌‏های آینده اهمیت دارد.
    • مرکز زدایی خدمات شهری و پخش آن در نقاط مختلف شهر می‏‌تواند از ترافیک بیش از حد در بعضی قسمت‏‌های شهر بکاهد.
    • در نظر گرفتن موارد تشویقی برای استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی، رعایت قوانین ترافیک و شهرسازی مبتنی بر آن و کمک به ایجاد فضای سبز برای تصفیه هوا اهمیت دارد و باعث بهبود مشکلات خواهد شد.

فرصت های بهبود حمل و نقل در ایران

بهبود صنعت حمل و نقل، بهبود کارآیی، کاهش هزینه‏‌ها، افزایش سرعت و ارتقای خدمات را به دنبال دارد. در ادامه به فرصت‏‌هایی برای پیشرفت در حمل و نقل ایران اشاره کرده‌ایم:

    • سرمایه‏ گذاری برای بهبود زیرساخت‏ های حمل و نقل، شبکه حمل و نقل کارآمدتری را ایجاد می‏‌کند. بهبود جاده‏‌ها، راه ‏آهن، بنادر و فرودگاه ‏ها برای ارتقای حمل و نقل بین شهری، بین ‏المللی افزایش ظرفیت تردد و حمل و نقل و بهبود امکان دسترسی به مناطق مختلف مهم است.
    • فناوری‏ های نوین مانند اینترنت اشیاء (IOT)، هوش مصنوعی (AI)، بلاک‌چین (Block Chain) می‌‏توانند باعث ارتقای شبکه حمل و نقل باشند، به کارگیری این فناوری‏‌ها در تشویق به همکاری سایر سازمان‏‌ها، کاهش ترافیک، بهینه‌‏سازی مسیرها و مدیریت و نظارت بر کل بار سودمند است.
    • ترکیب شیوه‏‌های حمل و نقل مختلف مانند استفاده از جاده، راه ‏آهن، بنادر و فرودگاه‌‏ها به صورت متراکم و هماهنگ می‏‌تواند به کاهش زمان، انرژی و هزینه کمک کند.
    • توسعه حمل و نقل دریایی و هوایی می‌تواند باعث تسهیل حمل و نقل در حجم بالا و مسافت‏ های طولانی باشد، توسعه بنادر و فرودگاه‌‏ها برای توسعه و بهبود حمل و نقل اهمیت بسزایی دارد.
    • ایجاد توافقات در زمینه حمل و نقل بین ‏المللی بار، ایجاد شبکه‌‏های بین ‏المللی حمل و نقل و امکانات گمرکی و لجستیکی می‏‌تواند به بهبود حمل و نقل بین ‏المللی و رشد اقتصادی منطقه بیانجامد.
    • سیستم ‏های باربری هوشمند مانند راهنمای ترافیک هوشمند، پارکینگ هوشمند، مدیریت هوشمند ترافیک باعث بهبود حمل و نقل و کاهش ترافیک و کاهش زمان سفر می‏‌باشد.
    • توسعه شبکه حمل و نقل پایدار با استفاده از انرژی‏‌های تجدیدپذیر می‌‏تواند به کاهش آلودگی هوا و گازهای گلخانه‏‌ای و کاهش استفاده از سوخت‏‌های فسیلی کمک کند.
    • بهبود زیرساخت‏‌های شهری از جمله راه ‏آهن شهری، اتوبوسرانی، ترمینال‏‌ها و نقاط تبادل می‏‌توان در جابه‏  جایی بار در شهرها و کاهش ترافیک پیشرفت قابل وجهی داشت، توسعه زیرساخت‏ های حمل و نقل شهری به کاهش هزینه‏‌ها، بهبود عملکرد و کاهش آلودگی زیست محیطی کمک می‏‌کند.

نکات مهم حمل و نقل در ایران

برای حمل و نقل در ایران باید به نکات مهمی توجه داشت که باعث بروز مشکلات بیشتر و جدی‌تر نشود.

نکات و مشکلات حمل و نقل در صنایع

در ایران از تمامی روش‌های حمل و نقل می‌توان استفاده نمود

همچنین حمل و نقل در ایران می‏‌تواند مسیر مناسبی برای حمل و نقل‏‌های بین‏ المللی نیز باشد، همان‏طور که پیش‏تر اشاره شد؛ کشور ایران با توسعه زیرساخت‏‌ها و مدیریت بهتر می‏‌تواند درآمدهای زیادی از طریق حمل و نقل بین ‏المللی داشته باشد.

شیوه مناسب حمل و نقل را برای کسب و کارمان انتخاب کنیم؟

ما انواع شیوه‏‌های حمل و نقل را توضیح داده و مزایا و معایب آنان را برشمردیم، برای انتخاب روش حمل و نقل شما باید به این مورد توجه کنید که از لحاظ زمان و هزینه چه محدودیت‏‌هایی دارید، برای مثال اگر کسب و کار شما مربوط به دارو یا مواد غذایی باشد نمی‌‏توانید از حمل و نقل دریایی یا ریلی استفاده کنید، چون زمان زیادی صرف حمل و نقل شده محصولاتتان فاسد می‏‌شوند.

اگر هزینه برای شما مهم است حمل و نقل هوایی، شیوه‌‏ای بسیار گران برای شماست و باعث بالا رفتن قیمت تمام شده کالا برای مصرف‏ کننده می‏‌شود.

نتیجه گیری

در ایران، به دلیل زیرساخت‏‌های ضعیف و عدم مدیریت یکپارچه با مشکلات زیادی در حوزه حمل و نقل مواجهیم، بیشترین ترانزیت بار در حمل و نقل جاده‏‌ای وجود دارد که به دلیل بالا بودن تردد کامیون و خودروهای شخصی و کاهش سالانه تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی باعث افزایش سوانح جاده‏ای بوده و تعداد کشته‌‏ها در این سوانح بالاست.

در مقاله‌ای که خواندید مشکلات حمل و نقل در صنایع را به صورت کامل و واضح شرح دادیم تا بتوانید با آن‌ها مقابله کنید، در انتها اگر سوالی در خصوص موضوع مشکلات حمل و نقل در صنایع دارید و یا پیشنهادی، حتما در قسمت دیدگاه برایمان بنویسید تا کارشناسان در اسرع وقت پاسخ دهند.

6 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
در صورتی که سوالی ندارید به دیگران کمک کنید تا مشکلشان حل شود!

  1. fateme rad
    29 ژوئن 2024 ساعت 12:21

    مرسی بابت اطلاعات مفیدتون در مورد مزایا و معایب شیوه‏‌های حمل و نقل

  2. سعید
    29 ژوئن 2024 ساعت 09:26

    اینکه مرجع واسه هماهنگی ترانزیت‌ها نداریم خیلی اذیت‌کننده هست.

  3. فرزانه
    26 ژوئن 2024 ساعت 10:47

    واقعا بحث الودگی هوا شوخی نداره و مهمه

  4. فرزانه
    26 ژوئن 2024 ساعت 10:43

    واقعا بحث الودگی هوا شوخی نداره

  5. ترنم
    16 ژوئن 2024 ساعت 11:32

    مقاله خوبی بود

  6. زهرا خلیق
    16 ژوئن 2024 ساعت 10:40

    ممنون بابت این مقاله کاربردی